Detroit 2011 | Studyjny Hyundai Curb

Miejski SUV Hyundaia mógłby w przyszłości dołączyć produkowanych już modeli ix35 i ix55

Jak to zwykli mawiać marketingowcy, prototyp Curb stworzony został z myślą o młodych i aktywnych mieszkańcach dużych miast. Świeża stylizacja to dzieło kalifornijskiego studium Hyundaia i jednocześnie ciąg dalszy koncepcji "Fluidic Sculpture", którą znamy już z obecnych modeli koreańskiego producenta.

Curb nie zamierza brylować terenowymi własnościami, ale wygodnie przemierzać miejskie arterie i od czasu do czasu staranować jakiś krawężnik. Pod maskę trafił 1,6-litrowy benzyniak z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wspomagany turbiną. Rozwija on moc 175 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm. W połączeniu z automatyczną skrzynią, miałby zadowalać się jedynie 7,8 l benzyny na 100 km w mieście i 5,9 l/100 km poza nim. Na pokładzie nie zabrakło oczywiście systemu start-stop, który pozwala oszczędzać paliwo podczas stania w korkach.

Czy Curb ma szansę trafić do produkcji? Szefowie Hyundaia odpowiadają, że tak, "w perspektywie paru lat".

Nowa Sonata w Europie w 2011 r. - POZNAJ HISTORIĘ MODELU

Sonata rzuca wyzwanie hybrydom - ZOBACZ TUTAJ

Hyundai Sonata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.