Genewa 2011 | Hyundai i40

Kompaktowy model i30 odniósł spory sukces na rynku europejskim. Czy większy i40 konkurujący w klasie średniej też podbije nasze serca zmniejszając tym samym sprzedaż marek japońskich i europejskich?

Zapowiedzią koncepcji stylistycznej był Hyundai Genus Concept pokazany światu już w 2006 roku. Ostateczna wersja gotowego do produkcji Hyundaia i40 jest oparta na Genusie, chociaż wprowadzono wiele zmian. Patrząc od przodu można odnieść wrażenie, że patrzymy na Peugeota 407 po gruntownym liftingu, z kolei tylna część nadwozia jest już autorska i trudno jej cokolwiek zarzucić.

Pierwsze szkice przedstawiają wersję kombi nazywaną u Hyundaia CW. Konstrukcyjnie opiera się na nieco zmodyfikowanej płycie podłogowej nowej Sonaty. Pod maską w momencie debiutu będzie pracować jeden z trzech silników do wyboru. Będzie to benzynowa jednostka o pojemności 2,0 litrów osiągająca 170 KM, lub deisel 1,7 litra w dwóch wariantach mocy: 115 lub 136 KM.

Oficjalna premiera odbędzie się podczas salonu samochodowego w Genewie, a do salonów sprzedaży i40 trafi jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku.

Salon Genewa 2011 - premiery samochodów

Hyundai chce stworzyć markę premium

Hyundai wyprzedza Toyotę

Samochody: Hyundai Pony - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA