Pod maskę Hondy CR-Z trafi czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 l. W centrum badawczo-rozwojowym w Tochigi trwają właśnie prace nad tą zupełnie nową jednostką. Dzięki doładowaniu oraz rozwiązaniom spod szyldu i-VTEC (m.in. system optymalizacji pracy zaworów w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika) silnik posiadać ma potencjał porównywalny do obecnie oferowanych konstrukcji o pojemności 2,0 l.
Z informacji, do których dotarli dziennikarze z brytyjskiego Autocaru wynika, jakoby Honda planowała dwa warianty nowej jednostki. W podstawowym silnik rozwijałby moc około 160 KM. W bardziej "wyżyłowanej" odmianie - równe 200 KM, czyli dokładnie tyle ile oferował koncepcyjny CR-Z Hybrid R zaprezentowany podczas ostatnich targów SEMA.
Nowy silnik w przyszłości trafić ma także pod maski modeli Jazz , Civic i Accord .
ZOBACZ TAKŻE: