Pierwszym sygnałem mówiącym o nowym autku Hondy był New Small Concept pokazany w Deli, w Indiach. Brio Prototype, to jak sama nazwa wskazuje nadal wersja przedprodukcyjna. Jednak auto wygląda na dopracowane i gotowe do produkcji seryjnej.
Założenia Hondy są dość proste. Zaproponować mało zamożnym mieszkańcom Indii, Tajlandii i innych rynków wschodzących w Azji Środkowo-Wschodniej tani miejski samochód.
BRIO mierzy 3,61 m długości, 1,68 m szerokości i 1,48 m wysokości. Może zabrać na pokład czwórkę pasażerów i symboliczny bagaż. Jego zaletą na rynku tajskim ma być niskie spalanie na poziomie 5 l/100 km, dzięki czemu zyska status auta ekologicznego. Atrakcyjna, jak na tamte warunki, jest cena zaczynająca się od 400 tys. bahtów (ok. 40 tys. zł), przez co Brio stanie się najtańszym modelem Hondy w Tajlandii. Model Jazz dla porównania kosztuje tam min. 560 tys. bahtów, a Toyota Yaris 539 tys. bahtów.
Na rynek indyjski przewidziano nieco mocniejszy silnik zapewniający balans pomiędzy ekonomią i osiągami.
ZOBACZ TAKŻE: