Opel Antara to pięcioosobowy SUV produkowany w Korei na jednej linii razem z Chevroletem Captivą, siedmioosobową wersją o bliźniaczej konstrukcji. Zaprezentowany w 2006 roku po czterech latach wymaga odświeżenia.
Zewnętrzne zmiany ograniczają się do kosmetyki. Zmieniono pas przedni, w tym kształt grilla, i tylne lampy. W środku klienci znajdą nową deskę rozdzielczą wykonaną z lepszych materiałów.
Większa rewolucja zaszła pod maską. Zamiast nieco ociężałego (zwłaszcza w połączeniu z automatem) turbodiesla 2.0 o mocy 150 KM Antara będzie oferować wysokoprężną jednostkę 2.2 CDTI w dwóch wariantach mocy: 163 i 184 KM. Słabszy wariant będzie dostępny z napędem na przednią lub obie osie, mocniejszy wyłącznie jako 4x4. Obie jednostki będą współpracować z manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów.
Znacznie mocniejsza będzie podstawowa jednostka benzynowa o pojemności 2,4 l. Zamiast dotychczasowych 140 będzie osiągać 170 KM. Podobnie jak podstawowy diesel będzie oferowany z napędem na przednią lub obie osie i z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru.
Antara oferuje teraz w standardzie elektryczny hamulec postojowy i system wspomagania ruszania pod górę HSA. Zwiększy się także paleta dostępnych kolorów nadwozia i wnętrza.
ZOBACZ TAKŻE: