Problem z małymi silnikami o niewielkiej mocy produkowanymi w Europie niektóre firmy rozwiązywały w prosty i tani sposób. Do stylowych włoskich, czy brytyjskich nadwozi samochodów sportowych montowano tanie, ale duże i mocne silniki amerykańskie. Jedną z takich firm był Allard.
Allard J2X to auto czysto wyścigowe, które produkowano na początku lat pięćdziesiątych. W ciągu trzech lat powstały zaledwie 83 sztuki, co nie może zadowolić wszystkich miłośników tego zgrabnego roadstera. Pierwsza próba wskrzeszenia legendy nastąpiła w latach 90., ale bezskutecznie. W okresie 1994-97 Allard Replicas budowało proste repliki J2X jako gotowe auta, lub popularne w Anglii zestawy do samodzielnego montażu.
W zeszłym roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles kanadyjska firma Allard Motor Works pokazała nieco zmodyfikowaną wersję oznaczoną jako J2X Mk II, gotową do produkcji. Zgodnie z tradycją pod maską wylądował amerykański silnik Ram Jet V8 5,7 l. produkcji GM osiągający 355 KM mocy i 542 Nm momentu obrotowego. Do wyboru są jeszcze silniki Hemi produkcji Chryslera o pojemności 5,7 l. i 6,2 l. w dwóch specyfikacjach każdy.
Brytyjczycy pozazdrościli Kanadyjczykom "swojego" samochodu i postanowili importować go do Europy. Już niedługo każdy, kto zechce stać się właścicielem nowego Allarda, będzie mógł go nabyć w firmie Premium Classic Cars za skromną kwotę 95 tys. funtów (około 441 tys. zł).
Zobacz Allarda w garażu amerykańskiego prezentera Jaya Leno i dowiedz się więcej o tym fascynującym aucie od Rogera Allarda, prezesa Allard Motor Works:
ZOBACZ TAKŻE: