Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra lubi wysokie obroty. Nawet się ich domaga, a jeśli chcemy bawić się w mistrzów oszczędności "odcina" nas od dynamiki rzucając jedynie skrawki momentu obrotowego. To dobry silnik, ale do walki z Abarhem 500 przydałby się mocniejszy. Niestety, nic z tych rzeczy. Przynajmniej na razie. Renault Twingo w wersji Gordini otrzyma dwie nowe jednostki, ale obie słabsze od dotychczasowej.
Pierwsza to benzynowy, doładowany silnik TCe o pojemności 1,2 l. osiągający równe 100 KM mocy przy 5500 obr/min i 145 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 l/100km (132g CO2 /km). Niestety firma nie podaje osiągów, ale wiemy, że "zwykłe" Twingo z tym silnikiem osiąga setkę w 9,8 s i rozpędza się maksymalnie do 185 km/h. We Francji cenę ustalono na 14 800 euro. Auta można już zamawiać.
Drugim silnikiem i jednocześnie zaskoczeniem w Gordini jest diesel dCi 85. Ma on pojemność 1,5 l., osiąga moc 90 KM przy 3750 obr/min i dysponuje momentem obrotowym o wartości 200 Nm dostępnym przy 1750 obr/min. Pozwala to na rozpędzanie do 100 km/h w 11 sekund i osiągnięcie maksymalnie 180 km/h. Średnie zużycie paliwa to niecałe 4 l/100 km (100g CO2 /km). We Francji za wysokoprężne Twingo Gordini trzeba będzie zapłacić 16 550 euro. Wersja dCi pojawi się w salonach dopiero w styczniu przyszłego roku.
Wyposażenie standardowe Twingo Gordini obejmuje m.in.: specjalny lakier (biały Glacier White oraz dwóch metalizowanych: granat Malte Blue i czarny Pearlescent Black ) z pasami Gordini, 15-calowe alufelgi Turini , tapicerkę z niebieskimi wstawkami, napisy Gordini na oparciach foteli i gałce skrzyni biegów, aluminiowe nakładki na pedały, klimatyzację, tempomat, czy radio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz Bluetooth.
ZOBACZ TAKŻE: