W tym roku zapowiada się ciekawa i zacięta rywalizacja. Prawie każdy z siedmiu finalistów to samochód dobrze przygotowany do rynkowego boju o klienta.
Ładne zgrabne nadwozie, doskonałe właściwości jezdne i spora część podzespołów wspólnych z Fiatem Bravo to główne zalety tego modelu. Co jeszcze? Choćby nazwa odwołująca się do wspaniałego okresu w historii firmy. Czy to wystarczy aby wygrać?
Dziwi trochę wrzucanie do jednego worka obydwu małych modeli Citroena, ale każdy z nich ma się czym pochwalić. Wysoka jakość materiałów, przyjemne prowadzenie i próba wejścia do segmentu premium za pomocą modelu DS3 to spore atuty francuskich maluchów, dzięki czemu godnie reprezentują w konkursie segment B.
Prototyp o nazwie Duster wyglądał zupełnie inaczej, niż wersja produkcyjna, ale chyba nikt nie ma tego Dacii za złe. Duster nie tylko wygląda przyzwoicie, może się podobać, ale też jest wyjątkowo tani, co jest nie lada zaletą. Jednym słowem rewolucja w segmencie SUV na miarę Logana.
Forda reprezentują dwa minivany: pięcioosobowy C-Max i siedmioosobowy Grand C-Max. To spora zaleta dla klientów, którzy mogą lepiej dostosować model do swoich potrzeb. A do tego prowadzą się równie dobrze, co większe minivany Forda.
Nissan Leaf to samochód w pełni elektryczny. Już wejście do finału pokazuje, że Nissan dobrze się przygotował do produkcji tego typu aut. W Polsce nie jesteśmy jeszcze przygotowani na masową motoryzację z gniazdkiem w tle, ale w Europie...
Meriva to drugi kompaktowy minivan w finale obok Forda. Jego zaletą, podkreślaną w reklamach, są tylne drzwi otwierane "pod wiatr", co ma ułatwiać wsiadanie. Czy to wystarczy, by pokonać tak silną konkurencję?
Volvo S60 i jego odmiana kombi to zmiana filozofii całej marki. Nowy "średniak" z Göteborga wybija się dynamiczną stylistyką. Ale na tym nie koniec. Volvo zapewnia, że to najlepiej prowadzące się auto tej marki. Drżyj niemiecka konkurencjo.
Które auto wygra? Dowiemy się dopiero 29 listopada. A teraz zapraszamy do oddania głosu na swojego faworyta w sondażu poniżej.
ZOBACZ TAKŻE: