Wszystko o Lexusie: parametry, osiągi, opinie
CT 200h mierzy 4,32 m długości, 1,765 m szerokości i 1,43 m wysokości. Jego rozstaw to 2,6 m. Podstawowa wersja waży 1370 kg. Pod tylną klapą mieści się 375 l bagażu, a po złożeniu siedzeń przestrzeń ta rośnie do 985 l.
Sercem Lexusa jest hybrydowy zespół napędowy, złożony z 99-konnego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, motoru elektrycznego o mocy 81 KM. Razem tandem generuje 136 KM i pozwala przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 10,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Moment obrotowy trafia do przednich kół za pośrednictwem bezstopniowej przekładni E-CVT. Producent deklaruje, że na każde 100 km Lexusowi wystarczy średnio 3,8 l paliwa.
Lexus CT 200h występuje w trzech wersjach wyposażenia: Eco, Classic i Prestige. Najtańsza kosztuje 106 200 zł i ma na pokładzie komplet systemów bezpieczeństwa, automatyczną klimatyzację, audio z 6 głośnikami i bluetooth oraz 15-calowe alufelgi. Wariant Classic to dodatkowo światła przeciwmgielne, czujnik deszczu, spojler i felgi w rozmiarze 16 cali. Najdroższy Prestige dysponuje ponadto elektrycznie składanymi lusterkami, reflektorami z diodami LED, nawigacją, audio Mark Levinson, asystentem parkowania, elektryczną regulacją fotela kierowcy, skórzaną tapicerką, a także 17-calowymi obręczami.
Najtańszy Lexus CT 200h Eco kosztuje 106 200 zł. Odmiana Classic wymaga pozostawienia w salonie kwoty 117 700 zł, a Prestige - 169 900 zł. Po drodze są jeszcze wersje z pakietami wyposażenia Elegance (129 900 zł) i Comfort (147 700 zł).
Pierwsze egzemplarze trafią do polskich klientów w marcu 2011 r. Warto zauważyć, że nieco większa Toyota Prius z tym samym zespołem napędowym kosztuje od 99 900 do 113 900 zł, zależnie od wersji wyposażenia.
***
Tymczasem podczas australijskich targów motoryzacyjnych w Syndey Lexus zaprezentował CT 200h sygnowanego literą F, czyli o bardziej dynamicznym obliczu. Karoseria otrzymała nowe zderzaki, grill i listwy progowe oraz alufelgi, wewnątrz natomiast pojawiły się aluminiowe nakładki na pedały i progi oraz wykończenie kierownicy i konsoli środkowej.
Niestety, w CT 200h F nie ma co liczyć na przyrost mocy - Japończycy ograniczyli się jedynie do zmian w wyglądzie samochodu. F-ka ma za to sztywniejsze zawieszenie. Jego zdjęcia znajdziecie w galerii . Model trafi do europejskich salonów w pierwszym półroczu 2011 roku.
Historia kołem się toczy - Lexus - ZOBACZ TUTAJ
Lubisz luksus, ale nie chcesz limuzyny? - PRZEGLĄD KOMPAKTÓW PREMIUM