Abarth z wnętrzościami KTM-a

Wygląda na to, że - wbrew wcześniejszym plotkom - dwumiejscowy sportowiec budowany przez Abartha nie będzie bazował na Lotusie Elise, ale austriackim KTM-ie X-Bow

Parking.moto.pl - Wszystko o autach

Tak przynajmniej wynika z wywiadu, jaki przedstawiciel Abartha udzielił magazynowi Road&Track . W połowie roku w sieci pojawiły się informacje jakoby tuner rozważał wykorzystanie w swoim projekcie części pochodzących od Lotusa. Do poszukiwania innego dostawcy szefów włoskiej firmy zmusiły jednak koszty takiej operacji.

Częściowym dawcą ma być zatem austriacki X-Bow. Zamiast 2-litrowej jednostki Volkswagena, tylnonapędowe coupe wyposażone byłoby jednak w silnik Fiata. Najprawdopodobniej w turbodoładowanego MultiAir-a o pojemności 1.8 l. Na tylne koła miałaby trafiać moc około 180-190 KM.

Premiera dwumiejscowego Abartha z centralnie umieszczonym silnikiem planowana jest na rok 2013. Zdaniem magazynu Road&Track, firma zamierza wycenić swoje auto na około 80 tys. dolarów. Rocznie garaże włoskiej firmy miałoby opuszczać do 2000 egzemplarzy włoskiego sportowca. Produkcja miałaby trwać dwa, trzy lata.

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Koniec Europy jeszcze w tym roku

Parking.moto.pl - samochody czekają na Ciebie

Więcej o:
Copyright © Agora SA