Paryż 2010 | Audi R4 e-Tron Spyder

Na paryskim stoisku Audi pojawi się kolejny model łączący sportowe talenty i ekologiczne zapędy. Niemożliwe?

Wszystko o Audi A1: parametry, osiągi, opinie

Jak donoszą niemieckie media, Audi R4 e-Tron Spyder będzie zbliżone do prototypu R4 e-Tron, zaprezentowanego podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Największa różnica to składany dach, w który wyposażony zostanie nowy model.

Karoseria 2-osobowego auta mierzy 3,93 m długości, 1,79 m szerokości i zaledwie 1,22 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,43 m - o 0,22 m mniej niż w przypadku większej R-ósemki. Dopuszczalna ładowność to 399 kg.

Wyposażone w elektryczny napęd R8 e-Tron rozpoczęło właśnie testy drogowe (dowiedz się więcej o prototypie ). Do sprzedaży trafi w 2012 roku w ograniczonej liczbie tysiąca egzemplarzy.

Sercem R4 e-Tron jest zestaw litowo-jonowych baterii połączonych z dwoma silnikami elektrycznymi, generującymi moc 201 koni i gigantyczny moment obrotowy 2650 Nm. R4 osiąga setkę w 5,9 s i może mknąć z prędkością 200 km/h (ograniczoną elektronicznie). Według producenta zasięg wynosi 250 km.

Czy tak będzie wyglądać przyszłość sportowych samochodów? Nie wiadomo, ale zakulisowo szefowie Audi przyznają, że R4 ma też inną misję - zapowiada kolejną generację TT-ki.

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Audi R8 GT - oficjalnie - ZOBACZ TUTAJ

Audi R8 V10 | Test wideo

Samochody: Audi R8 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA