Paryż 2010 | Bentley Continental GT

Większa moc, lepsze osiągi, nowy silnik V8 w przyszłym roku i tylko nieznacznie zmodyfikowana linia nadwozia, czyli jak wygląda poprawianie doskonałości wg Bentleya

Linia nadwozia została poddana gruntownemu odświeżeniu tak, że żaden element poszycia nie ostał się ze starego Continentala. Jednak patrząc na auto z daleka nie widać różnicy. Z bliska też trzeba chwili by zauważyć, że mamy do czynienia z nowym modelem. Ale jak nowym?

Podwozie pozostało bez zmian, rozstaw osi jest identyczny, co w dotychczasowym modelu, choć wg firmy płyta podłogowa została zmodernizowana. Auto ma niemal identyczne wymiary co poprzednik, najwięcej zyskując na szerokości: 2,5 cm.

Podstawowy silnik W12 o pojemności 6 litrów osiąga obecnie 575 KM, o 15 więcej, niż dotąd. Moment wynosi 700 Nm i jest przenoszony na obie osie (40/60) za pomocą ulepszonej sześciobiegowej automatycznej skrzyni ZF (z łopatkami przy kierownicy). Pozwala mu to na osiągnięcie 100 km/h w czasie 4,6 s czyli o 0,2 szybciej. Także prędkość maksymalna wzrosła z 312 do 318 km/h. Niestety potężny silnik Volkswagena nadal jest żarłoczny na paliwo, średnie zużycie co prawda nie wzrosło, ale spadek o 0,1 l/100 km trudno uznać za sukces. Za to po modyfikacjach norma Euro 5 nie jest mu już straszna.

Dość istotną zmianą jest wprowadzenie w życie idei przedstawionej w pokazowym modelu Supersports (więcej tutaj ). Nowy Continental GT może być zasilany benzyną lub biopaliwem E85.

Firma nie zapomniała bynajmniej o przepisach nakładających kary na trucicieli, których auta emitują za dużo dwutlenku węgla i w przyszłym roku zaoferuje mniejszy silnik mający zużywać zauważalnie mniejsze ilości benzyny. Będzie to jednostka V8 o pojemności 4 litrów. Jedyne co wiadomo o nim już teraz, to że emisja CO2 ma być o 40% mniejsza w stosunku do W12.

O ile do nadwozia odchodzącego modelu trudno mieć zastrzeżenia, to wnętrze wymagało odmiany. Bentley doskonale to przewidział i poprawił co tylko się dało. Tak więc z tyłu jest teraz więcej miejsca na nogi, zastosowano najwyższej jakości materiały do wykończenia wnętrza i wyposażono w kilka urządzeń na miarę nowych czasów, jak ośmiocalowy ekran dotykowy, nawigację, Google Maps, czy klimatyzowane siedzenia "Cobra".

Nowy Bentley Continental GT (2011)Nowy Bentley Continental GT (2011) fot. Bentley

Ja się w sumie cieszę, że nadwozie nowego Continentala GT wygląda prawie jak dotychczas, choć jest wyraźnie odświeżone. Dlaczego? Gdyż to jeden z najładniejszych samochodów sportowych dostępnych na rynku i błędem by było eksperymentowanie z nową linią skoro ta znana od siedmiu lat nadal doskonale się sprawdza.

Nowy Bentley Continental GT

Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE

Raptor pochłonął 5 osób - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochody: Bentley Continental GT - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA