Od prezentacji Dacii Logan minęło już sześć lat. Jak do tej pory na rynku europejskim nie pojawił się żaden poważny konkurent zdolny odebrać mu klientów. Renault, które stoi za sukcesem Logana i całej marki Dacia postanowiło powtórzyć ten sukces po raz kolejny, tym razem do spółki z rosyjskim VAZem produkującym dobrze znane u nas przed laty Łady.
Łada Granta to niewielki sedan zbudowany na podwoziu Łady Kalina. Pod względem wielkości jest nieco mniejsza od Logana, ale mieści się w tej samej klasie. Z czasem powstanie także wersja hatchback, niewykluczone jest też kombi. Ponieważ Granta ma być nowym modelem skrojonym dla innego klienta, niż Kalina sprzedawana głównie w Rosji, zmiany mogą być znaczące. Podobnie jak w Loganie będzie można spodziewać się silników z półki francuskiego producenta.
Granta w zamierzeniu producenta ma zastąpić na rodzimym rynku modele Kalina i Samara II. Debiut rynkowy ma nastąpić w drugiej połowie przyszłego roku. Kluczem do sukcesu będzie oczywiście cena. Wg wstępnych doniesień dolna granica ma oscylować pomiędzy 5 000 a 5 600 euro.
ZOBACZ TAKŻE: