Wszystko o Peugeocie 3008 - dane techniczne, oceny, opinie
Pod maską francuskiego crossovera pracuje całkiem zwyczajny, 2-litrowy diesel o mocy 163 KM. Jest on odpowiedzialny za napędzanie kół osi przedniej. Nowością jest natomiast 37-konny silnik elektryczny, który porusza kołami tylnymi. Energię czerpie z zestawu nikowo-metalowo-wodorkowych akumulatorów umieszczonych pod podłogą bagażnika, które to z kolei napełniane są w procesie odzyskiwania energii z hamowania.
Auto jest pełną hybrydą. Oznacza to, że może poruszać się wykorzystując silnik spalinowy, elektryczny lub oba jednocześnie. Dzięki temu Hybrid4 jest też pierwszą, czteronapędową odmianą modelu 3008.
Kierowca będzie mógł w pewnym stopniu kontrolować działanie hybrydowego układu, w zależności od chwilowych potrzeb czy warunków panujących na drodze. Za pomocą specjalnego pokrętła, znajdującego się w konsoli centralnej, będzie on mógł wybrać jeden z czterech predefiniowanych trybów działania systemu. Poza domyślnym położeniem "Auto", są jeszcze "ZEV", "4WD" oraz "Sport".
W trybie "ZEV" (od Zero Emission Vehicle) auto stara się możliwie długo jechać z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Diesel uruchamiany jest tylko w przypadku długotrwałego, mocnego przyspieszania. "4WD" stworzono do jazdy w trudnych warunkach lub po śliskiej nawierzchni. W tym trybie oba źródła napędu starają się współpracować w celu utrzymania jak najlepszej przyczepności. W ostatnim z trybów - "Sport", ekologia schodzi na drugi plan. Najważniejsza jest frajda z jazdy. Wybierając tę opcję, kierowca otrzymuje pełną moc całego układu hybrydowego. To 200 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku 3008 pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w czasie 8,8 sek. i podróżowanie z prędkościami dochodzącymi do 209 km/h.
W trybie "Auto", wszystkie systemy pracują w celu zapewnienia możliwie optymalnego zużycia paliwa. Zdaniem producenta, na przejechanie 100 km hybrydowy crossover będzie potrzebował średnio zaledwie 3,8 litrami oleju napędowego.
Auto zaprezentowane zostanie podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu. Do europejskich salonów trafić ma wiosną przyszłego roku.
ZOBACZ TAKŻE: