Wszystko o Maździe 3: parametry, osiągi, opinie
Akcja serwisowa obejmuje 215 tys. egzemplarzy z rynku amerykańskiego, 100 tys. z Meksyku i 70 tys. z Europy, wyprodukowanych od 2 kwietnia 2007 r. do 30 listopada 2008 r. Powód? Korozja wewnątrz przewodu układu wspomagania, która może objawiać się nagłą utratą wspomagania kierownicy przy niskich prędkościach. Rdza dostaje się do zasilanej elektrycznie pompy i powoduje jej wyłączenie, by uniknąć przegrzania.
W takiej sytuacji na desce rozdzielczej zapali się kontrolka sygnalizująca przejście układu wspomagania w tryb awaryjny i odczuwalnie zwiększy się opór układu kierowniczego. Pozwala to na jazdę samochodem, ale ogranicza komfort np. podczas wykonywania manewrów parkowania.
Mazda będzie zapraszać właścicieli aut sukcesywnie od września br. do lutego 2011 r. Naprawa będzie polegać na wyczyszczeniu przekładni układu kierowniczego poprzez przepłukanie wszystkich przewodów płynem, wymianie płynu w układzie wspomagania i instalacji nowego zestawu przewodów hydraulicznych. Wszystkie czynności zostaną przeprowadzone bezpłatnie i - w zależności od modelu - mogą potrwać ok. 90-110 minut.
Mazda 6 2.2 MZR-CD Sport - chwyta za serce? - TEST