Obecny na rynku od trzech lat Freelander 2 to kompaktowy SUV brytyjskiego producenta. Ten najmniejszy jak dotąd w ofercie marki model przeszedł drobne zmiany na przyszły rok modelowy.
Aby ujednolicić linię modelową Land Rovera Freelander otrzymał nowy pas przedni. Zderzak, atrapa chłodnicy, czy klosze przednich reflektorów otrzymały zupełnie nowy wygląd. Z tyłu nie ma już takiej rewolucji, zderzak pozostał bez zmian, lampy stały się w większej części przezroczyste, a najbardziej zmieniła się... listwa tylnej klapy - teraz rozciąga się niemal na całą szerokość auta. Zmiany zewnętrzne uzupełniają nowe wzory obręczy kół.
Zdecydowanie więcej dzieje się pod odświeżonym nadwoziem. Silnik diesla o pojemności 2.2 litra zamiast dotychczasowych 160 ma teraz do wyboru 150 lub 190 KM. Mocniejsza wersja będzie dostępna wyłącznie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie silniki będą także spełniać nowe normy Euro 5, zużywając przy tym mniejsze ilości paliwa. Jest to możliwe m.in. dzięki systemowi Stop-Start montowanemu standardowo w wersjach z ręczną przekładnią.
Nie każdy klient Freelandera zjedzie kiedyś z ubitej drogi, a dopłacanie w salonie i na stacji benzynowej aby mieć auto z napisem 4x4 niektórych wcale nie interesuje. Dla nich właśnie Land Rover przygotował kolejną nowość, Freelandera z napędem jedynie na jedną oś. W Wielkiej Brytanii ich sprzedaż rozpocznie się w styczniu przyszłego roku.
ZOBACZ TAKŻE: