Škoda utrzymuje trend wzrostowy, głównie czerpiąc profity z rynku azjatyckiego, ale również z wielu zachodnio- i wschodnioeuropejskich rynków. Jednocześnie, w niektórych krajach sytuacja na rynku pozostaje poważna, po trudnym roku 2009. Z tych powodów, druga połowa roku zapowiada się jako wielkie wyzwanie - powiedział Reinhard Fleger, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż.
Największym rynkiem europejskim dla Škody pozostają Niemcy. W czerwcu zarejestrowano tu 13 343 nowych samochodów czeskiej marki. Zdołała ona zwiększyć liczbę rejestracji do 67 556 sztuk, pozostając tym samym importerem numer 1 w Niemczech.
Na rynku polskim Škoda utrzymała pozycję lidera sprzedaży samochodów osobowych, jednocześnie zwiększając swój udział w rynku do 11,53%. Całkowita sprzedaż w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 18 245 sztuk, z czego aż 40% sprzedaży przypadło na Octavię (7 362 szt.).
Octavia to zresztą model, który na całym świecie cieszy się największą popularnością - od stycznia do czerwca 2010, sprzedaż tego modelu wzrosła o 20% - do poziomu 158 024 sztuk. W tym samym czasie sprzedano 25 868 sztuk Yeti oraz 47 830 sztuk Superba (+150%). Ostatni wynik Škoda zawdzięcza debiutowi Superba Combi. Ponadto, nowych nabywców znalazło 111 967 Fabii, 14 900 Roomsterów i 18 738 Octavii Tour.
Źródło: Skoda