Bogda Gudowska z biura prasowego Ministerstwa Gospodarki poinformowała we wtorek w rozmowie z PAP, że program ten ma być finansowany ze środków budżetowych. Oficjalnie nie jest znana wysokość rządowej pomocy. Nieoficjalnie w źródłach zbliżonych Ministerstwa Gospodarki pojawia się kwota 40 mln zł. Cała operacja wdrożenia produkcji nowej Lancii w naszym kraju - tylko po polskiej stronie - pochłonie natomiast około 1,4 mld złotych.
Oto jak wystąpienie o publiczne wsparcie tłumaczył prezes Fiat Auto Poland, Enrico Pavoni:
Ubiegamy się o to, co jest dopuszczone polskim prawem i dostępne dla przedsiębiorców, spełniających określone warunki. Chcemy być w Polsce traktowani tak samo jak inni inwestorzy.
Po rekomendacji udzielonej przez ministerstwo, potrzebna jest teraz zgoda Premiera na rozpoczęcie prac na wieloletnim programem wsparcia. Będzie on opracowywany przez resort gospodarki we współpracy z inwestorem. Kolejnymi krokami będą kolejne uzgodnienia międzyresortowe, akceptacja Komitetu Stałego rządu zakończone zgodą Rady Ministrów na uruchomienie programu.
Z informacji przekazanych przez Fiat Auto Poland wynika, iż roczna produkcja nowej Lancii wyniesie około 100-120 tys. aut. Pierwsze egzemplarze Ypsilona powinny opuścić tyskie zakłady wiosną przyszłego roku.
ZOBACZ TAKŻE: