B7 to następca torowego modelu B6, odnoszącego sukcesy w zawodach z serii GT. Jego producent - Stealth Cars Limited - od 1999 roku specjalizował się w budowie wyścigowych samochodów na indywidualne zamówienie. W 2009 roku przejęła go firma AutoGroup, znana z próby odkupienia praw do produkcji Vipera. AutoGroup to w 75% polski kapitał, a w jej skład wchodzi również spółka Veno SA. Fanom motoryzacji Veno może kojarzyć się z zamiarem produkcji auta przypominającego Lamborghini (więcej tutaj ).
Plany są ambitne, bo Stealt B7 ma z sukcesami startować m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Na razie firma AutoGroup nie ujawniła nam jednak ani celów sprzedażowych, ani szczegółów technicznych modelu. Wiadomo, że otrzyma on widlastą "ósemkę" LS9 od GM o mocy 647 KM i maksymalnym momencie obrotowym 819 Nm, połączoną z 6-biegową skrzynią sekwencyjną. Jego waga to 1120 kg.
Poprzednik B6 ważył 940 kg i dysponował 6,1-litrowym silnikiem V8 o mocy 530 koni i maksymalnym momencie obrotowym 693 Nm. Efekt? Przyspieszenie do 200 km/h zajmowało 8,2 s, a maksymalna prędkość przekraczała 320 km/h.
Jak się robi Lamborghini Murcielago? - ZOBACZ TUTAJ