Pierwsze BMW M3 (E30) pojawiło się na rynku w 1986 roku. Do napędu użyto silnika R4 2,3 l osiągającego 195, 215 lub 238 KM. Przy niewielkiej masie pozwalało to na rozpędzenie auta do 100 km/h w 6,9 s (195 KM).
W 1992 roku na rynku pojawiło się M3 zbudowane na serii E36. Pod maską pracował początkowo silnik R6 3.0 (286 KM), zastąpiony w 1995 roku jednostką 3.2 osiągającą 100 koni z jednego litra pojemności skokowej (321 KM).
W 2001 roku zaprezentowano kolejne M3, tym razem oznaczone kodem fabrycznym E46. Nowa generacja otrzymyała silnik o takiej samej pojemności, co poprzednik, ale o mocy 343 KM. Wersja z ręczną przekładnią rozpędza się do setki w 4,7 s.
Dwa lata temu zadebiutował M3 (E90). Wraz z nową generacją nastąpiła rewolucja pod maską. Zamiast silnika R6 zastosowano V8 o pojemności 4 litrów i mocy 420 KM.
ZOBACZ TAKŻE: