Zeszły rok fiskalny (1.04.2009-31.03.2010) JLR zakończył notując zysk w wysokości 32 mln funtów. Udało się to m.i.n. dzięki wysokiej sprzedaży. W tym okresie klientów znalazło ponad 208 tys. aut obydwu marek. Mimo to JLR zamierza przerzucić część produkcji na wschód.
Nowa fabryka Land Rovera i Jaguara powstanie w Chinach. Wg założeń rocznie ma z niej wyjeżdżać nawet 40 tys. samochodów. Jednocześnie informacja dotycząca zamknięcia jednej z brytyjskich fabryk spółki została potwierdzona.
Lepiej żeby firma miała jedną dużą fabrykę, niż dwie mniejsze. Ta decyzja nie niesie ze sobą zmniejszenia produkcji w Wielkiej Brytanii, ale umocnienie pozycji na wymagających rynkach - powiedział Carl-Peter Forster, CEO Tata Motors Group
Decyzja o budowie nowej fabryki w Azji nie jest spowodowana chęcią przeniesienia mocy produkcyjnych na daleki wschód, ale umocnieniem pozycji na rosnącym rynku chińskim. Dziś JLR eksportuje do Państwa Środka 8% całej produkcji, a rynek wciąż rośnie. Zainteresowanie autami marki Jaguar jest tam o 38%, a Land Roverami o 55% większe niż przez rokiem.
Produkcja w Chinach ma być skierowana w przeważającej części na rynek lokalny. JLR nie planuje importu samochodów z Chin do krajów europejskich, czy Ameryki.
ZOBACZ TAKŻE: