Jak obliczyli analitycy z JATO, średni poziom emisji dwutlenku węgla dla nowych aut spadł o 12% w porównaniu z wynikiem z 2003 roku. Obecnie połowa spośród samochodów sprzedawanych w 21 badanych krajach Europy emituje poniżej 140 g/km dwutlenku węgla (w 2003 roku - 23%).
Z badań wynika, że spadek emisji CO2 spowodowany jest trzema czynnikami: rozwojem technologicznym (bardziej wydajne układy napędowe, opony o niskim oporze toczenia, systemy start-stop i regeneracji energii podczas hamowania, poprawa aerodynamiki), ulgami podatkowymi w niektórych krajach oraz premiami wrakowymi. Według raportu, nawet w krajach, których władze nie zdecydowały się na uruchomienie systemu dopłat, wzrosło zainteresowanie oszczędnymi autami z segmentu B.
Jak oceniają analitycy, europejski rynek motoryzacyjny ma szansę w 2015 roku obniżyć średnią emisję dwutlenku węgla nowych aut do zakładanych 130 g/km.