• Link został skopiowany

Spadła emisja CO2 nowych aut

Średni poziom emisji dwutlenku węgla dla nowych aut sprzedawanych w Europie wynosi dzisiaj 145,9 g/km. To o blisko 20 g/km mniej niż w 2003 roku
Ford Fiesta
Ford

Jak obliczyli analitycy z JATO, średni poziom emisji dwutlenku węgla dla nowych aut spadł o 12% w porównaniu z wynikiem z 2003 roku. Obecnie połowa spośród samochodów sprzedawanych w 21 badanych krajach Europy emituje poniżej 140 g/km dwutlenku węgla (w 2003 roku - 23%).

Z badań wynika, że spadek emisji CO2 spowodowany jest trzema czynnikami: rozwojem technologicznym (bardziej wydajne układy napędowe, opony o niskim oporze toczenia, systemy start-stop i regeneracji energii podczas hamowania, poprawa aerodynamiki), ulgami podatkowymi w niektórych krajach oraz premiami wrakowymi. Według raportu, nawet w krajach, których władze nie zdecydowały się na uruchomienie systemu dopłat, wzrosło zainteresowanie oszczędnymi autami z segmentu B.

Jak oceniają analitycy, europejski rynek motoryzacyjny ma szansę w 2015 roku obniżyć średnią emisję dwutlenku węgla nowych aut do zakładanych 130 g/km.

Koreańczyk wyprzedził Jankesa - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Hyundai Tucson - ogłoszenia

Więcej o: