Polo z małym dieslem

Mimo ogromnego parcia największych producentów na rozwiązania hybrydowe oraz napędy elektryczne Volkswagen wierzy, że jednostki spalinowe wcale nie są pozbawione przyszłości. Na poparcie swoich słów, inżynierowie z Wolfsburga zbudowali nowego, trzycylindrowego diesla

Filigranowy diesel ma pojemność 1,2 litra, ale mimo niewielkich rozmiarów wcale nie jest słabeuszem. Rozwija moc 75 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy równy 180 Nm (przy 2000 obr./min). Umieszczony pod maską Polo , do setki rozpędzać ma auto w czasie 12 sekund.

Nie jest to rakieta, ale przy projektowaniu jednostki inżynierom - bardziej niż na sportowych osiągach - zależało na obniżeniu jej zapotrzebowania na paliwo. I chyba im się to udało, bo m.in. dzięki instalowanemu seryjnie systemowi stop&start silnik może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,3 l/100 km oraz emisją CO2 nie przekraczającą 87 g/km.

W pierwszej kolejności, mały diesel wzbogaci gamę silnikową Polo. Pierwsze egzemplarze modelu w niego wyposażone w europejskich salonach Volkswagena pojawią się już w maju.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Polo - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ

Volkswagen Polo 2009, część pierwsza.

Samochody: Volkswagen Polo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.