Ford wzbogaca ofertę benzynowych silników Mondeo o jednostkę EcoBoost z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Z pojemności 2 litrów generuje ona moc 203 koni przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, dostępny w przedziale od 1750 do 4500 obr./min. Auto w tej wersji osiąga setkę w ciągu 7,9 s (kombi 8,2 s) i rozpędza się maksymalnie do 232 km/h (kombi 227 km/h). Producent obiecuje, że średnie zużycie paliwa wyniesie 7,7 l/100 km.
Miłośnicy turbodiesli będą mieli teraz do wyboru dwulitrowy motor TDCi w trzech wariantach mocy: 115, 140 i 163 KM. Po tegorocznych modyfikacjach każda z wersji spełnia normę Euro 5. Dwie mocniejsze można połączyć z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynią biegów PowerShift o 6 przełożeniach.
Wcześniej nowe silniki trafily pod maski odświeżonych modelach S-Max i Galaxy (więcej tutaj ). Motoryzacyjne plotki głoszą, że to nie koniec modyfikacji Mondeo w 2010 roku. Podczas jesiennych targów w Paryżu światło dzienne ma ujrzeć wersja po liftingu, wzbogacona o oświetlenie z diodami LED, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra oraz wykończenie wnętrza lepszej jakości.
Król zdetronizowany! - Fiesta popularniejsza niż Golf - ZOBACZ TUTAJ