Pierwsza hybryda Opla bazuje na amerykańskiej konstrukcji Chevroleta Volt i różni się od niego dosłownie szczegółami. Pierwsza Ampera zjechała już z taśmy produkcyjnej, ale nie trafi do sprzedaży, tylko posłuży do badań laboratoryjnych i drogowych.
Opel Ampera nr 1 nie jest samochodem niemieckim. Zjechała z taśmy montażowej fabryki Warren w stanie Michigan, w USA. Jak widać na zdjęciach jest to Chevrolet Volt z nowym pasem przednim, którego kolor nie został do końca dobrany.
Ważniejszy jest układ napędowy. Volt i Ampera jako pierwsze seryjnie produkowane hybrydy, lub jak woli je nazywać producent samochody elektryczne o wydłużonym zasięgu, będą miały możliwość przejechania nawet 60 kilometrów na samym silniku elektrycznym. To dystans trzy razy dłuższy, niż osiągany przez "wtyczkowóz" Toyoty . Po rozładowaniu się akumulatorów są one doładowywane za pomocą małego silnika spalinowego.
Seryjna produkcja Ampery ma się rozpocząć w przyszłym roku, a pierwsze egzemplarze trafią do europejskich klientów pod koniec 2011 roku.
ZOBACZ TAKŻE: