ASX ujrzał światło dzienne podczas tegorocznych targów genewskich .
Najtańsza wersja ze 117-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra to wydatek 67 700 zł. Na liście wyposażenia standardowego znajdzie się m.in.: 7 poduszek powietrznych, ABS, klimatyzacja, system kontroli trakcji i stalibilizacji pojazdu, wspomaganie ruszania pod górę.
Większość wersji (oprócz 1.6 Inform) występuje z ekologicznym pakietem ClearTec, w skład którego wchodzi system start-stop, kontroli odzysku energii i opony o zmiejszonych oporach toczenia. Opcjonalnie na pokładzie ASX'a może zagościć m.in. dach panoramiczny, audio firmy Rockford Fosgate, system nawigacji z dyskiem twardym, Bluetooth czy kamera cofania.
Nowy Mitsubishi ASX będzie dostępny z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 117 KM oraz dwoma dieslami o pojemności 1,8 litra i mocy 116 lub 150 koni, z napędem na jedną (1.8 DID MIVEC i 1.6 MIVEC) lub dwie osie (1.8 DID MIVEC). Nowy silnik 1.8 DID MIVEC jest pierwszym dieslem na świecie, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu. W ASX Mitsubishi wykorzystało elektroniczny układ napędu na 4 koła AWC, znany z Outlandera (sprzęgło wielopłytkowe).
Produkcja Mitsubishi ASX rozpoczęła się w japońskiej fabryce w Okazaki kilka dni temu, zatem pierwsze egzemplarze trafią do polskich odbiorców pod koniec czerwca.