Decyzja ta podyktowana była w dużej mierze silnymi naciskami włoskiego rządu oraz związków zawodowych. Nowa generacja Fiata Pandy powstawać będzie zatem w fabryce Giambattista Vico pod Neapolem. Uruchomienie produkcji kosztować będzie Fiata 700 mln euro. Z linii montażowych, które ruszyć mają w drugiej połowie 2011 r. zjeżdżać będzie 270 - 280 tys. egzemplarzy Pandy rocznie.
Aby produkcja we włoskiej fabryce była opłacalna, firma wymogła na związkach zawodowych "elastyczność dotyczącą zmian oraz liczby pracujących dni w tygodniu, wewnętrzną mobilność na stanowiskach oraz przeciwdziałanie niewymuszonym absencjom". Szefostwo Fiata zapowiedziało już także, iż chce by osoby zatrudnione w zakładzie pod Neapolem pracowały na dodatkowej dziennej zmianie i nie pięć, ale sześć dni w tygodniu.
Do Tych, niejako na pocieszenie, przeniesiona ma być natomiast produkcja nowej generacji Lancii Ypsilon . Pierwsze egzemplarze mają zjechać z polskich linii montażowych w przyszłym roku.
Również inny, nowy model Fiata powstawać będzie poza granicami Polski. Chodzi o Uno Nuovo, którego produkcją zajmą się najprawdopodobniej zakłady w Brazylii. Chociaż początkowo mówiło się, że model ten oferowany będzie wyłącznie w Ameryce Południowej, niedawno pojawiły się - wciąż nieoficjalne - informacje jakoby nowa generacja Punto mogła trafić również na wybrane rynki krajów rozwijających się.
ZOBACZ TAKŻE: