Poprzednia generacja japońskiego SUV-a noszącego tę samą nazwę nie grzeszyła urodą. Za to Amerykanie poszukujący dużej i luksusowej "terenówki" chętnie go wybierali. Powód? QX56 (patrz zdjęcie ) mierzył 5,25 m długości i napędzany był 320-konnym silnikiem V8. Takich cech nie powstydziłby się żaden krążownik szos (i bezdroży).
Nowa generacja została przygotowana w oparciu o nowego Nissana Patrola . Jego wymiary są niemal tak samo imponujące, jak poprzedniego QX-a. Rozstaw osi jest krótszy o 54 mm, a długość o 115 mm. Pod maską jednak ani śladu downsizingu. Znany z poprzednika V8 o pojemności 5,6 litra osiąga teraz 400 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu.
Stary Infiniti QX56 był produkowany w amerykańskich zakładach w Canton w Mississippi. Nowy będzie, obok Nissana Patrola, produkowany wyłącznie w Japonii.
Największą niewiadomą pozostaje cena. Infiniti QX56 chce konkurować głównie z Lexusem LX570. Stare Infiniti można było kupić w USA już od 56 tys. dolarów, a cena Lexusa zaczyna się od niespełna 77 tys. Najprawdopodobniej nowy QX56 będzie droższy od poprzednika, ale nikt nie wie o ile.
Ceny Infiniti QX56 zaczynają się od 56,7 tys. dolarów za wersję z napędem tylnej osi i 59,8 tys. za wersję 4x4 . Tym samym Infiniti utrzymało poziom cen poprzedniej generacji.
ZOBACZ TAKŻE: