Serce Mercedesa E 300 BlueTEC Hybrid to 2,2-litrowy diesel o mocy 204 koni, połączony z 20-konnym motorem elektrycznym i bateriami litowo-jonowymi. Zespół napędowy dysponuje łącznie mocą 224 koni i maksymalnym momentem obrotowym 580 Nm i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o 7 przełożeniach.
Nowa klasa E potrafi rozpędzić się do prędkości 35 km/h wyłącznie z pomocą silnika elektrycznego. Na pokładzie nowej pojawi się także system, który przy hamowaniu poniżej 80 km/h wyłączy motor wysokoprężny. Producent obiecuje, że średnie zużycie paliwa tego modelu wynosi 4,1 l/100 km, a średnia emisja dwutlenku węgla to 109 gramów na kilometr.
E 300 BlueTEC Hybrid ma trafić do sprzedaży w 2011 roku. W przyszłości hybrydowy diesel pojawi się także w Mercedesach ML , GL, R i GLK.