Wielki powrót małego Audi?

Nie opadł jeszcze kurz po premierze "jedynki", a szefostwo Audi już zapowiada wprowadzenie do gamy modelowej kolejnego malucha. Prezes niemieckiej firmy Rupert Stadler zdradził niedawno, że trwają prace nad autem plasującym się pomiędzy A1 i A3

To dość zaskakująca informacja. Szczególnie kiedy przyjrzymy się wymiarom, dopiero co zaprezentowanej "jedynki". Auta dłuższego i szerszego od A2 z 1999 roku. Co więcej, Audi potwierdziło też niedawno wprowadzenie pięciodrzwiowej wersji modelu A1. Czym zatem miałoby być nowe A2? "Jedynką" z nieco podniesioną linią dachu? Wszystko na to wskazuje. Bo niemal na pewno firma skorzysta z tej samej platformy, na której zbudowano Seata Ibizę , Volkswagena Polo oraz A1 właśnie. Chyba, że Audi zamierza po raz kolejny zaryzykować budowę malucha na aluminiowej ramie przestrzennej. Biorąc jednak pod uwagę, że był to jeden z gwoździ do trumny pierwszej generacji niemieckiego MPV, szczerze w to wątpimy.

Michael Dick - członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego w rozmowie z dziennikarzami Autonews zdradził też, że od momentu premiery nowy model ma być dostępny w wersji z napędem elektrycznym.

Dziś najpierw projektuje się auto, a potem pracuje nad jego odmianą elektryczną. W przypadku A2, chcemy odwrócić ten proces. - powiedział Dick

Audi mogłoby wykorzystać zmodyfikowany napęd z koncepcyjnego A1 e-Tron. W zaprezentowanym w Genewie, ekologicznym maluchu koła poruszane są przez silnik elektryczny, czerpiący energię z zestawu litowo-jonowych akumulatorów. Dla zwiększenia zasięgu, auto wyposażone jest dodatkowo w niewielki silnik spalinowy Wankla, pełniący funkcję generatora prądu (więcej szczegółów znajdziecie tutaj ). Na potrzeby produkcyjnego A2, inżynierowie musieliby jednak wycisnąć z napędu nieco więcej "życia". Z mocą na poziomie 60 KM oraz zasięgiem nie przekraczającym 250 km, pojazd sprawdziłby się wyłącznie w roli auta miejskiego.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A1 - karty na stół - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Audi A2 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA