Oto wykaz zmian jakie wprowadzono w Mazdach przygotowanych do MX-5 Open Race
- najpierw z Mazdy wyrzucono wszystkie niepotrzebne elementy, które zwiększają masę (tapicerka i wygłuszenia) - w miejsce tradycyjnych foteli trafiają kubełkowe, wykonane z włókna węglowego - kierowca przypięty jest sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa i prowadzi samochód z pomocą zamszowej kierownicy - na desce rozdzielczej montuje się lap timer (elektroniczne urządzenie służące pod pomiaru czasu przejazdu) - silnik wypełnia się olejem przystosowanym do najcięższych warunków. Specjaliści z Mazdy wykorzystują produkty firmy Liqui Moly. - do kosza wędruje również kompletny układ hamulcowy. Wymienia się wszystko, od płynu hamulcowego poprzez przewody na klockach i tarczach skończywszy. - w zawieszeniu zakłada się sportowe amortyzatory z regulacją tłumienia i odbicia oraz krótsze i twardsze sprężyny - skrzynia biegów i układ różnicowy podłączono do dodatkowych chłodnic - spaliny prowadzone są sportowym układem wydechowym z dwoma rurami o średnicy 70 milimetrów - do wyboru są opony deszczowe (225/45 ZR17) lub slicki (225/605-17) - sprzęgło wzmocniono sportową tarczą - karoserię usztywniono klatką bezpieczeństwa Seryjny pozostał dwulitrowy silnik (zmodyfikowano jedynie elektronikę) oraz 6-stopniowa ręczna skrzynka biegów
Mazda MX-5 Open Race - kompendium
Silnik benzynowy R4 16V, 1999 cm3, Moc 160 KM przy 7000 obr./min Moment 188 Nm przy 5000 obr./min Masa 1070 kg Przyspieszenie 7,6 s V maks. 213 km/h
W następnym odcinku pokażemy jak dostraja się auto wyczynowe. Nad Mazdą MX-5 na torze Hockenheim w Niemczech pracował Franz Engstler.
Zobacz jak polski zespół radził sobie w MX-5 Open Race - ZOBACZ TUTAJ