Pierwsze dane dotyczące wersji RS pojawiły się w połowie 2008 roku (więcej tutaj ). Wtedy przypuszczano, że planowany silnik benzynowy 1.4 TSI będzie osiągał imponujące 170 KM. Te spekulacje okazały się nieprawdziwe, ale nikt nie powinien być zawiedziony ostatecznym efektem. Silnik Fabii RS osiąga 180 KM i współpracuje z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową DSG. Samochód osiąga setkę w 7,3 sekundy i jest w stanie osiągnąć prędkość 225 km/h.
Poprzednia generacja RS-a była napędzana silnikiem diesla o mocy 130 KM. Samochód miał gorsze osiągi (0-100 km/h: 9,5 s; V-max: 210 km/h), ale legitymował się niskim spalaniem. Średnie zużycie wynosiło 5,4 l oleju napędowego na każde 100 km. Nowa Fabia RS jest zasilana benzyną i ma większą moc, więc i spalanie będzie większe. Średnio ma ono wynosić 6,4 l/100km, co jak na samochód sportowy jest wartością w pełni satysfakcjonującą - o ile potwierdzi się w praktyce.
W samochodzie znajdziemy 17-calowe obręcze, światła LED do jazdy dziennej, przyciemnione szyby, podwójny wydech, twardsze zawieszenie, mocniejsze hamulce, czy mechanizm różnicowy sterowany elektronicznie (XDS) znany z Polo GTi i Ibizy Cupra. Na życzenie klienta hatchback może mieć dach, tylny spoiler i felgi wykończone na kolor biały, srebrny, lub czarny.
Nowa Fabia RS dostępna będzie w dwóch wersjach nadwoziowych, co daje Skodzie przewagę nad konkurencją. Nikt obecnie nie oferuje w tej klasie usportowionej wersji z nadwoziem typu kombi.
ZOBACZ TAKŻE: