Z mechanicznego punktu widzenia, inżynierowie wiele zmieniać nie musieli. Już całkowicie seryjny SLS AMG doskonale nadaje się do roli wyścigowego stróża. Pod maską skrzydlatego Mercedesa drzemie przecież wysokoobrotowe V8 o mocy 571 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym równym 650 Nm. Fabrycznie auto wyposażone jest także w dwusprzęgłową skrzynię biegów SPEEDSHIFT o siedmiu przełożeniach, sportowe zawieszenie oraz potężny układ hamulcowy. Na potrzeby stażu w Formule 1 zamontowano jednak... nową końcówkę układu wydechowego.
Na dachu pojawiła specjalna, aerodynamiczna belka z oświetleniem, a z przodu i z tyłu auta zamontowano kamery. Obraz z nich wyświetlany jest na monitorach umieszczonych wewnątrz pojazdu, dając załodze safety cara pełen obraz toczących się wokół wydarzeń. Za kierownicą samochodu bezpieczeństwa ponownie zasiądzie Bernd Maylander, były kierowca wyścigowy startujący m.in. w serialu DTM. Pomagać mu będzie Pete Tibbetts.
Poniżej znajdziecie listę wszystkich maszyn spod szyldu AMG , które do tej pory służyły w Formule 1.
Pojazdy AMG służące jako samochody bezpieczeństwa: 1996 - C 36 AMG (W 202) od 1997 - CLK 55 AMG (C 208) 2000 - CL 55 AMG (C 215) od 2001 - SL 55 AMG (R 230) 2003 - CLK 55 AMG (C 209) od 2004 - SLK 55 AMG (R 171) od 2006 - CLK 63 AMG (C 209) od 2008 - SL 63 AMG (R 230)
Pojazdy AMG służące jako samochody pomocy medycznej: 1996 - C 36 AMG (W 202) 1997 - C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210) od 1998 - C 55 AMG Estate (S 202) od 2001 - C 32 AMG Estate (S 203) od 2004 - C 55 AMG Estate (S 203) od 2008 - C 63 AMG Estate (S 204)
ZOBACZ TAKŻE: