Na stoisku Fiata będzie można obejrzeć "pięćsetkę" z wariantem 85-konnym dwucylindrowca. Turbodoładowany Twin-Air o pojemności 900 cm3 rozwija moc 85 KM i zgodnie z zapewnieniami konstruktorów, może pochwalić się najniższym wśród współcześnie oferowanych silników benzynowych poziomem emisji CO2 (poniżej 95 g/km). "Maluch" generuje o 25% więcej mocy niż znajdujący się w gamie modelu 69-konny silnik 1.2 8V, zużywając przy tym średnio o 15% mniej paliwa. Dobrze wypadać ma również w konfrontacji ze 100-konną jednostką 1.4 16V - przy apetycie na paliwo mniejszym o 30%, zapewni podobne osiągi.
Silniki Twin-Air wykorzystują elektrohydrauliczną regulację pracy zaworów ssących (znaną z fiatowskich silników MutliAir ), dzięki czemu spalanie paliwa w cylindrach przebiega korzystniej niż w zwykłych układach mechanicznych. Oprócz odmiany 85-konnej, dwucylindrowiec Fiata dostępny będzie również w 65-konnej wersji wolnossącej oraz jako 105-konne turbo. W pierwszej kolejności, jednostki Twin-Air oferowane będą w Fiacie 500 . Później trafią również pod maski Fiata Pandy oraz Lancii Ypsilon . Silniki będą produkowane przez zakłady w Bielsku-Białej.
ZOBACZ TAKŻE:
271 koni w "pięćsetce" - ZOBACZ TUTAJ