Panamera na dobry początek

Tych, dla których kwota 115 tys. euro za Panamerę jest ceną zaporową ucieszy zapewne informacja, że niebawem Porsche powiększy gamę modelu o dwie nowe, tańsze i bardziej ekonomiczne wersje

We wszystkich oferowanych obecnie odmianach Panamery pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 4,8 litra. W zależności od wersji, może on rozwijać moc od 400 do 500 koni mechanicznych. Porsche postanowiło powiększyć ofertę o dwa kolejne, wyjściowe warianty swojego czterodrzwiowego coupe. Od maja będzie można kupić Panamerę z silnikiem V6, rozwijającym moc 300 KM i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym równym 400 Nm. Zgodnie ze stosowanym przez producenta oznaczeniem typów, w modelu Panamera moc trafia na tylną oś, a w Panamerze 4 - na wszystkie koła.

Obecnie za najtańszą odmianę Panamery - wersję S - trzeba zapłacić równowartość niecałych 116 tys. euro. Dzięki rozszerzeniu gamy modelowej, będzie można zaoszczędzić ponad 20 tys. euro i wyjechać z salonu modelem z silnikiem V6 za 93 300 euro. Ta sama odmiana z napędem na 4 koła to wydatek 103 278 euro.

Nowe wersje niemieckiego Gran Turismo będą nie tylko tańsze, ale też bardziej ekonomiczne, lub jak kto woli - bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Zgodnie z zapewnieniami producenta, obie mogą pochwalić się zużyciem paliwa nie przekraczającym 10 l/100 km. Panamera na przejechanie dystansu 100 km potrzebuje średnio 9,3 l benzyny, Panamera 4 - o 0,3 l więcej.

Na bardziej szczegółowe informacje na temat obu aut musimy poczekać do 23 kwietnia. Wtedy Porsche zaprezentuje nowe warianty Panamery podczas salonu samochodowego w Pekinie.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

TechArt dopieszcza Panamerę - ZOBACZ TUTAJ

Porsche Panamera - test wideo

Samochody: Porsche Panamera - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.