Jesienią ubiegłego roku cztery modele Great Wall uzyskały europejską homologację. Nic już zatem nie stoi na przeszkodzie, aby były tu one masowo sprzedawane i rejestrowane. W Wielkiej Brytanii i Irlandii auta chińskiego producenta pojawią się w 2011 r. Wcześniej, bo jeszcze w tym roku, planowany jest szturm na rynki Litwy, Łotwy oraz Estonii. Plany odnośnie Polski nie są jeszcze znane. O tym jednak, jak dużą wagę Great Wall przywiązuje do ekspansji na zachód świadczyć może fakt, że firma jest właśnie w trakcie budowy dwóch nowych fabryk w naszym regionie - w Rosji (Moskwa) oraz Bułgarii.
W rajdzie Dakar, chińska załoga jadąca rodzimym Hoverem spisuje się całkiem nieźle - na półmetku plasuje się w połowie stawki. Co prawda, do końca zawodów pozostało jeszcze kilka morderczych odcinków, ale to i tak świetny - a dla wielu pewnie i zaskakujący - wynik. Czy równie dobrze Great Wall radzić sobie będzie w europejskich rankingach sprzedaży? Z pewnością nie zaszkodzi w tym, często uderzające wręcz podobieństwo niektórych modeli do aut popularnych na Starym Kontynencie. Czy widoczny na zdjęciu Florid czegoś Wam nie przypomina?
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: