Nowe Cayenne na torze

Jeszcze w pierwszej połowie 2010 r. SUV Porsche doczeka się następcy. Z zewnątrz druga generacja Cayenne upodobni się do Panamery

SUV sygnowany przez producenta legendarnych 911-ek okazał się marketingowym strzałem w dziesiątkę. Pierwsza generacja Cayenne obecna jest na rynku od 2002 roku, a w 2007 roku auto przeszło subtelny face-lifting. Kilka miesięcy temu do oferty silnikowej dołączył pierwszy w historii Porsche diesel - 3-litrowy silnik TDI o mocy 240 koni i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm.

Mimo osłon przedniego i tylnego pasa zdjęcia ujawnione przez Carscoop zdradzają wiele szczegółów wyglądu nowego Cayenne. Więcej charakterystycznych dla Porsche przetłoczeń i pochylona tylna klapa dodają dynamiki. Przednie reflektory i tylne światła przypominają te znane z Panamery . Limuzynę Porsche przywodzi na myśl także deska rozdzielcza z pięcioma zegarami i masywną konsolą środkową.

Porsche testuje nowy model w różnych warunkach, w tym i na legendarnym torze Nuerburgring. Kuracja odchudzająca, jaką zaserwowali inżynierowie z Zuffenhausen drugiej generacji Cayenne, ma pomóc nie tylko w ograniczeniu zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla, ale i w lepszym zachowaniu się na drodze. Auto skorzysta z doświadczeń następcy Volkswagena Touarega , o którym pisaliśmy tutaj , i będzie o około 200 kg lżejsze od poprzednika.

Poza benzynowym silnikiem V6 TFSI o mocy około 300 koni, wolnossącym i turbodoładowanym V8 (400 i 500 koni) oraz dieslem do oferty Cayenne dołączy model z napędem hybrydowym . Z mocniejszymi jednostkami dostępna będzie dwusprzęgłowa skrzynia PDK. Produkcja nowej generacji startuje już za kilka miesięcy, a samochód w salonach pojawi się w połowie roku.

Marcin Sobolewski                                                                                Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Porsche 911 Turbo

Cayenne dla indywidualistów - galeria

Samochody: Porsche Cayenne - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.