W gamie Mercedesa auto zastąpi model CLK . Na rynku rywalizować będzie m.in. z otwartą wersją BMW serii 3 , Lexusem lS 250 C oraz Audi A5 Cabrio i podobnie jak Audi , klasa E otrzyma miękki dach z tkaniny. Otwarcie go zajmie 20 sekund i będzie możliwe przy prędkościach do 40 km/h.
Jednym z głównych zadań, przed jakim stają inżynierowie przy projektowaniu kabrioletów, jest redukcja zawirowań powietrza, występujących podczas jazdy z opuszczonym dachem. Z myślą o pieczołowicie wymodelowanych fryzurach pasażerów otwartej klasy E , Mercedes opracował nowy system AIRCAP (patrz film poniżej). Składa się on z dyfuzora umieszczonego pomiędzy zagłówkami tylnych foteli oraz specjalnego deflektora nad górną krawędzią przedniej szyby, który kierowca będzie mógł wysunąć za przyciśnięciem guzika znającego się w konsoli centralnej.
AIRCAP trafi na listę wyposażenia standardowego. Dodatkowo, dla lubiących jazdę z opuszczonym dachem także w nieco chłodniejsze dni, jako opcja dostępny będzie system AIRSCARF, ogrzewający okolice głowy oraz karku podróżnych dzięki specjalnym kanałom powietrznym, znajdującym się w zagłówkach.
Cabrio oferowane będzie z siedmioma silnikami do wyboru. Wśród nich znajdą się cztery jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Najsłabsza to 170-konny turbodiesel pod maską modelu E220 CDI BlueEFFICIENCY. Najmocniejszy w gamie będzie motor V8 o mocy 387 koni w E500.
W europejskich salonach auto pojawi się już w styczniu. Ceny nowego kabrioletu Mercedesa nie są jeszcze znane.
Bartosz Sińczuk Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: