Lancia Ypsilon

LANCIA YPSILON

Ocena ochrony przy zderzeniach czołowych i bocznych **

Ocena skutków zderzenia z pieszym **

Test zderzenia czołowego: 19 proc. punktów;

Test zderzenia bocznego - 63 proc. punktów;

Ogółem - 44 proc. punktów.

Auto było wyposażone w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Włoski pojazd, konstrukcyjnie spokrewniony z Fiatem Punto I wypadł zaskakująco kiepsko w porównaniu z nową, drugą wersją tego auta. W czasie zderzenia czołowego kierownica przesunęła się do środka, uderzając o pierś kierowcy; źle przyspawany przedni słupek odłamał się; pęknięcia podłogi groziły poranieniem stóp kierowcy przez ostro zakończone blachy; ciężkie urazy groziły jego kolanom. Głowa pasażera uderzyła silnie o deskę rozdzielczą. W czasie zderzenia bocznego uszkodzeniu na całej długości uległy drzwi, zniszczony został fotel kierowcy, jego głowa uderzyła o drzwi, a podłokietnik "spowodował" urazy brzucha.

Źródło: EuroNCAP

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.