Ocena ochrony przy zderzeniach czołowych i bocznych ****
Ocena skutków zderzenia z pieszym **
Test zderzenia czołowego: 69 proc. punktów;
Test zderzenie bocznego: 100 proc. punktów;
Ogółem: 81 proc. punktów.
Uczestniczące w badaniach auto wyposażono w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia. Nawet bez bocznych poduszek powietrznych (oferowanych za dopłatą) zapewniło bardzo dobrą ochronę przed skutkami bocznych zderzeń. Kabina pasażerska okazała się stabilna. Pasażer uderzył co prawda głową o deskę rozdzielczą, ale nie spowodowało to poważnych obrażeń (wersja standardowa Punto dla Unii Europejskiej nie ma poduszki powietrznej dla pasażera). Eksperci zauważyli dość duże obciążenia klatki piersiowej kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.
Źródło: EuroNCAP