40 Nissanów GT-R na 40-lecie

Mija 40 lat, odkąd pojawił się pierwszy Nissan oznaczony symbolem GT-R. Z tej okazji Japończycy wysyłają do Europy 40 egzemplarzy GT-R'a w wersji SpecV

Jeśli masz ochotę mieć jeden z nich w swoim garażu, musisz się spieszyć. Przedstawicielstwa Nissan High Performance Centre będą przyjmowały zamówienia na GT-R SpecV tylko do 22 stycznia 2010 r. W Wielkiej Brytanii sportowy wóz wyceniono na 124 900 funtów.

Czym różni się SpecV od "zwykłego" GT-R'a ? Dzięki zastosowaniu elementów karoserii z włókna węglowego jego waga spadła o 60 kilogramów. Japończycy zmienili w aucie amortyzatory i sprężyny, dodali ceramiczne hamulce Brembo oraz tytanowy wydech. Z zewnątrz SpecV przciąga 20-calowymi felgami, a po otwarciu drzwi przywita nas kubełkami Recaro. Za nimi nie ma już tylnej kanapy.

Pod maską Nissana GT-R drzemie podwójnie doładowana V-szóstka o pojemności 3,8 litra i mocy 480 koni. Moc wersji SpecV pozostała bez zmian. Dodatkowy osprzęt turbosprężarki zapewnia za to chwilowy przyrost ciśnienia doładowania w zakresie średnich i wysokich obrotów. Dzięki temu wzrósł maksymalny moment obrotowy silnika.

SpecV bazuje na odświeżonej niedawno wersji GT-R'a. W kolejnym roku modelowym zmianom poddano zestrojenie zawieszenia, działanie tylnego dyfuzora oraz układ wydechowy. W kabinie pojawił się nowy system nawigacji z twardym dyskiem.

Pierwszy Nissan Skyline GT-R pojawił się w 1969 r. i posiadał 2-litrowy silnik R6 DOHC z dwoma wałkami rozrządu o mocy 160 koni. Był faworytem nie tylko wyścigów torowych, ale i nocnego ścigania się ulicami japońskich miast. Co oznacza skrót GT-R? Trzy litery pochodzą od słów Gran Turismo Racer.

Marcin Sobolewski                                                                               Jesteśmy też na Facebooku i Blipie

Nissan GT-R SpecV

GT-R w Księdze Rekordów Guinnessa - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Nissan GT-R - ogłoszenia