Potężne nadkola kryją wąskie rajdowe opony Continental Racing Contact 3 założone na 16-calowe felgi wykonane ze stopu magnezu. Napęd stanowi ogromny jak na takiego malucha silnik z półki Nissana (VQ30) o pojemności trzech litrów i mocy 350 KM. Pod maską mógłby nie mieć odpowiednio dużej przestrzeni życiowej, no i oczywiście nie zapewniałby tak dobrego rozkładu masy, więc umieszczono go za fotelem kierowcy. Napęd na obie osie przekazuje sekwencyjna skrzynia SADEV o sześciu przełożeniach. Za kierownicą Dustera w serii wyścigów Trophée Andros zasiądzie czterokrotny mistrz Formuły 1 Alain Prost.
Tak przygotowany Duster to oczywiście nic innego, jak rajdówka mająca za zadanie promować nowy model marki Dacia . Pierwszy rumuński crossover pojawi się w salonach w przyszłym roku. Duster będzie zapewne droższy od Sandero i Logana , ale pod względem wymiarów ledwo dorównuje najmniejszej dotąd Dacii. Duster może pochwalić się długością 4 m (niemal identyczna jak w Sandero) i rozstawem osi wynoszącym 2,6 m (o 9 cm krótszy niż w Sandero). Szerokość wynosząca 1,9 m na pewno ulegnie zmniejszeniu w wersji produkcyjnej, która pozbawiona będzie szerokich nadkoli.
Marcin Lewandowski