Coroczne spotkanie branży dealerskiej to okazja do podsumowań wyników sprzedaży, analiz rynkowych i prognoz na przyszłość. Tegoroczna sprzedaż nowych aut w Polsce nie odbiega od wyników notowanych przed rokiem, ale już pojawiają się głosy o nadchodzącej zapaści. Niektórzy dealerzy narzekają na warunki umów z importerami i rezygnują z marży na rzecz napędzających sprzedaż promocji. W 2010 roku dowiemy się, czy i w jaki sposób zmieni się europejskie prawo kształtujące rynek dystrybucji aut i czy będzie miało wpływ na trendy wzrostu polskiego rynku sprzedaży samochodów.
Gośćmi Konwencji będą krajowi i zagraniczni przedstawiciele branży oraz rynkowi eksperci. W programie przewidziano prezentacje podsumowujące ostatnie 15 lat krajowej sprzedaży nowych aut i sesje warsztatowe, poświęcone m.in. sprzedaży samochodów na aukcjach internetowych, redukcji odpadów i lokalizacji magazynów części. Uczestnicy Konwencji podejmą dyskusje na temat działań stowarzyszeń dealerskich, praktykowania różnych modeli biznesowych i negocjacji warunków umów z importerami. W ramach imprezy odbędzie się także pokaz nowoczesnych technik warsztatowych i wystawa branżowa.
IV Konwencja Polskich Dealerów Samochodowych to również opublikowanie listy 50 największych dealerów oraz ogłoszenie wyników konkursów. O tytuł Menedżera rynku dealerskiego 2009 walczą trzy osoby. Trzy placówki walczą także w konkursie konkurs "Auto Salon" o tytuł najlepszego obiektu dealersko-serwisowego w Polsce. Na konwencji przedstawione zostaną wyniki badania satysfakcji dealerów samochodowych
Czy konwencja zmieni sytuacje na rynku nowych samochodów? Już niedługo czytaj na Moto.pl.
Marcin Sobolewski
Steve McQueen w reklamie Forda Mustanga