Najtańszy diesel w Polsce

Ma 5-drzwiowe nadwozie, dwie poduszki powietrze, klimatyzację, a pod maską nowoczesnego turbodiesla o mocy 70 koni. To wszystko w cenie 29 900 zł. O jakim aucie mowa?

Tata Indica DLX to najtańszy diesel w Polsce. Auto z Indii ma 5-drzwiowe nadwozie o długości 3,69 m. Rozstaw osi wynosi 2,4 m, a pod tylną klapą kryje się bagażnik o pojemności 215 litrów. Między przednimi kołami pracuje turbodiesel z wtryskiem typu common rail o mocy 70 koni, zbudowany we współpracy z austriacką firmą AVL. Maksymalny moment obrotowy o wartości 140 Nm rozwija w przedziale 1400-2750 obr./min. Średnie zużycie paliwa podane przez producenta to 5,2 litra ropy na każde 100 km. Indica z dieslem przyspiesza do "setki" w 15,2 s i osiąga maksymalnie 155 km/h. Wersja DLX ma bogate wyposażenie seryjne: 2 poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie sterowane szyby i klimatyzację.

Na dokładkę Tata otrzymuje 3-letnią gwarancję. Jeszcze niedawno najtańsza Indica z dieslem pod maską kosztowała 36 900 zł. Teraz jej cena spadła do 29 900 zł. Najtańsza Dacia Logan z silnikiem dCi kosztuje o ponad 9 tys. zł więcej, ale indyjskie auto jest od niej znacznie mniejsze. Ceny Fiata Pandy 1.3 JTD i Kii Picanto 1.1 DSL przekraczają już barierę 40 tys. zł.

Wejście Taty na nasz rynek wzbudziło duże zainteresowanie, ale sprzedaż pierwszego tysiąca aut zajęła cały rok. Indicę wybrało w tym czasie ponad 62% klientów. Jeśli jednak przypomnimy sobie, jak 40 lat temu świat śmiał się z Japończyków, a 20 lat temu z Koreańczyków, to przyszłość indyjskiej i chińskiej motoryzacji może być ciekawa.

Marcin Sobolewski

Najtańsze auta na rynku - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Tata - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA