Niemiecki Auto Zeitung przygotował zestawienie pod tytułem "15 nowości, na które warto poczekać". Niektóre modele lada dzień pojawią się w salonach, a na inne z niecierpliwością czekamy. Wszystkie łączy jedno - na pewno nie będą obojętne klientom i konkurencji. Oto lista aut, dzięki którym najbliższy rok w motoryzacji zapowiada się ekscytująco:
Audi A1
W lipcu 2010 roku światło dzienne ujrzy najmniejszy model spod znaku czterech pierścieni. Szlachetna wersja Volkswagena Polo w wersji podstawowej otrzyma motor 1.2 TSI o mocy 105 koni, a w najmocniejszym wydaniu nawet 210-konne serce z Golfa GTI. Cel? Walka z legendarnym MINI, wskrzeszonym przed kilkoma laty przez BMW.
BMW serii 5
BMW kolejny raz rzuca rękawicę Audi A6 i Mercedesowi klasy E. Nowa "piątka" ma być bardziej ekologiczna, cichsza i garściami czerpać z owoców ostatnich lat pracy niemieckich inżynierów. Nie zamierza też oddawać tytułu najlepiej prowadzącego się auta w klasie. Do limuzyny zaprezentowanej w kwietniu 2010 roku jesienią dołączy kombi Touring. Na razie możemy obejrzeć zapowiedź nowej generacji na wideo .
Citroen C4
Nietuzinkowa stylizacja i komfort jazdy mają być atutami nowej C-czwórki. Z wyglądu model upodobni się do większego C5 i nowego C3, a w salonach pojawi się także bardziej szlachetna odmiana DS4. Na premierę musimy poczekać do końca 2010 roku.
Ford Fusion
Wysłużonego Fusiona zastąpi nowa generacja modelu, którą zobaczymy jesienią 2010 roku. Czy będzie hitem na miarę nowej Fiesty ? Nie wiadomo, ale Ford planuje wytoczyć działo przeciwko Oplowi Merivie i zabiegać o względy rodzin poszukujących minivana.
Koreański SUV trafi do sprzedaży wiosną 2010 roku. Po raz pierwszy zaprezentowano go na tegorocznych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. W walcje o europejskiego klienta ma pomóc 184-konny turbodiesel i turbobenzyna o pojemności 1,6 litra.
Topowy kociak zrywa z tradycją stylistyczną brytyjskich limuzyn. Pod odważnie narysowaną, aluminiową karoserią kryje się 510-konny silnik V8 lub podwójnie doładowany diesel o mocy 275 koni. Do dealerów nowy XJ trafi wiosną 2010 roku.
Koreańczycy idą za ciosem i po przełomowym c'eedzie wjeżdżają do klasy minivanów. Pod maską Vengi znajdziemy silniki o mocy od 75 do 115 koni. W niedalekiej przyszłości auto zmierzy się z wewnętrzną konkurencją - identyczny model będzie występować także jako Hyundai .
Nissan 370Z Roadster
Świdrujący dźwięk widlastej "szóstki", dobiegający spod maski 370Z, zyska nowy wymiar. Już wiosną 2010 roku fani serii Z będą mogli pozbyć się dachu i rozkoszować nim pod gołym niebem.
Mercedes klasy A
Na nowe wydanie najmniejszego modelu z gwiazdą na masce musimy poczekać do 2012 roku. Podobno warto, bo Mercedes szykuje prawdziwą rewolucję. Na nowej płycie podłogowej powstaną aż cztery odmiany klasy A, a jedna z nich zastąpi również dotychczasową klasę B. Obok 3- i 5-drzwiowego fastbacka do sprzedaży trafi mały SUV oraz minivan.
Opel Astra GTC
W palecie Opla nie może zabraknąć następcy jednego z bardziej urodziwych trzydrzwiowych hatchbacków w klasie, jakim była poprzednia Astra GTC. Ostrzejsze linie niż w wersji 5-drzwiowej i turbodoładowane silniki o mocy 140-220 koni to nie wszystko. Niemcy mają w zanadrzu najmocniejszą wersję OPC. Astra GTC bierze na celownik Volkswagena Scirocco i musi wystarczyć tym, którzy liczą na premierę nowej Calibry . Na rynku zadebiutuje w połowie 2011 roku.
Renault Megane CC
Kabriolety z blaszanymi dachami stają się francuską tradycją. W szerokiej gamie nadwoziowej Megane nie zabraknie i tej wersji. Do sprzedaży auto trafi wiosną 2010 roku, tuż po premierze na salonie w Genewie.
Czesi nie śpią i szykują konkurencję dla popularnej w czasach kryzysu Dacii Logan . Nowy sedan klasy niższej średniej ma kosztować 12-15 tys. euro i plasować się między Fabią a Octavią. Jak sobie poradzi na rynku, przekonamy się dopiero w 2012 roku.
Seat Arosa
Po kilku latach przerwy mały Hiszpan staje do walki w segmencie miejskich aut. W salonach pojawi się przed końcem 2010 roku. Znaki szczególne nowej Arosy? Sportowy styl, znany z pozostałych modeli Seata .
Volvo S60
Nowe S60 przypomina koncepcyjny model, ale w wersji produkcyjnej obeszło się bez fantastycznych rozwiązań w rodzaju drzwi otwieranych w przeciwnym kierunku i szklanej konsoli środkowej. W sierpniu 2010 roku przekonamy się, czy odbierze klientów Audi A4 , BMW serii 3 i Mercedesowi klasy C.
Volkswagen Passat
Nowe oblicze Passata zobaczymy pod koniec 2010 roku. Volkswagen stawia na ekologię i jakość i podobnie jak w przypadku Golfa VI, szykuje raczej ewolucję niż rewolucję względem poprzednika. Na rynku od razu pojawi się wersja sedan i kombi, czyli Variant.
Marcin Sobolewski, źródło i zdjęcia: Auto Zeitung, Samar