Gordini wraca do żywych

Za kilka miesięcy nowe wersje Gordini, stanowiące uzupełnienie gamy Renault Sport, poszerzą ofertę marki w segmencie sportowych samochodów kompaktowych

Samochody Gordini powstaną na bazie sportowych modeli marki i są adresowane do amatorów dobrych osiągów i agresywnego designu. W przeszłości, wersje te były przyczyną drżenia serc kilku generacji kierowców zafascynowanych sportowymi emocjami. Najbardziej charakterystycznymi elementem dla Gordini jest niebieski kolor nadwozia, białe pasy oraz grill z czterema okrągłymi światłami.

Premiera Twingo Gordini R.S. odbędzie się podczas wystawy planowanej na 25 listopada, w Atelier Renault na Polach Elizejskich. Samochód pojawi się w sprzedaży wiosną przyszłego roku. Kilka miesięcy później na rynek, zostanie wprowadzone Clio Gordini R.S.

Historia

Amédée Gordini zapisał jedną z najpiękniejszych stron w sportowej historii marki, projektując wiele modeli samochodów, sprzedawanych bez przerwy przez 20 lat. Amédée Gordini urodził się w 1899 roku, w rok po wprowadzeniu do sprzedaży pierwszego samochodu Renault. Wykazał się talentem konstruktora mechanika bolidów. Jego cztery R8 Gordini zajęły pierwsze, trzecie, czwarte i piąte miejsce w Tour de Corse w 1964 roku. W roku 1966 zorganizowano Puchar Gordini z udziałem wersji 1300 ? R8 Gordini przez dziesięć lat dostarczyło wielu sportowych emocji amatorom tego sportu. Ten pierwszy francuski sportowy samochód pojawił się również w kinie u boku takich gwiazd jak Romy Schneider, Alain Delon czy Lino Ventura. Cieszył się również uznaniem młodych kierowców, co było widoczne na francuskich ulicach. Zrodził się fenomen społeczny, Gordini stało się dla tego pokolenia symbolem sukcesu i nowego nastawienia do życia. Symbolem Francji, która potrafi zwyciężać i dzielić się swymi sukcesami z innymi.

Marek Sworowski

Renault Twingo RS - test

Fiat 500 kontra Ford Ka - ZOBACZ TEST

Poradnik: samochodem na wakacje - ZOBACZ WIĘCEJ

Samochody: Renault Twingo - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA