Od kiedy na wiosnę auto pojawiło się w europejskich salonach, znalazło już ponad 50 000 nabywców. To o 15% więcej niż zakładało szefostwo Peugeota . Jak informuje producent, 60% klientów wybiera najbogatsze wersje wyposażenia: Premium oraz Feline, a wśród preferowanych silników, największą popularnością cieszą diesle HDi FAP o pojemności 1,6l i 2,0l (łącznie stanowią aż 75% wszystkich zamówień). Wśród motorów benzynowych większym uznaniem cieszy się silnik 1,6VTi (55%) niż 1,6 THP (45%).
3008 powstaje we francuskiej fabryce w Sochaux, z której dziennie wyjeżdża 530 gotowych aut. Duży popyt oraz początek produkcji modelu 5008 zmusiło Peugeota do uruchomienia w połowie października trzeciej zmiany z 800 nowymi miejscami pracy. W 2010 roku producent planuje zbudować 90 000 sztuk modelu 3008.
Nie ukrywamy, że jesteśmy nieco zaskoczeni tak wielką popularnością - stylistycznie nieco "ciężkawej" - 3008-ki. A może się jeszcze okazać, że świetne wyniki sprzedaży nie będą jedynym powodem do dumy dla francuskiego producenta. Crossover Peugeota awansował bowiem do finałowej siódemki aut ubiegających się o tytuł Car of the Year. Zwycięzca ogłoszony zostanie jeszcze w listopadzie.
ZOBACZ TAKŻE: