Ford liczy, że to nie koniec rekordowych wyników sprzedaży. W następnym roku Fiesta trafi na rynki Ameryki Północnej i Azji. Jak na razie auto podbija serca klientów w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce Południowej i Chinach. Łącznie sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy, z czego około 80% na Starym Kontynencie.
- Klienci na całym świecie rozpoznają w Fieście charakter marki Ford - wpadający w oko design, innowacyjność, dynamiczne prowadzenie i atrakcyjną cenę - mówi Jim Farley, wiceprezydent ds. marketingu Forda w Kanadzie, Meksyku i Afryce Południowej.
Pierwsza Fiesta zadebiutowała w 1976 roku. Łącznie z taśm produkcyjnych zjechało ponad 10 milionów egzemplarzy modelu. Pod maskę szóstej, obecnej generacji trafiają silniki benzynowe o mocy od 60 do 120 koni i diesle o mocy od 68 do 90 koni.
Marcin Sobolewski