Pod maskę najnowszego Golfa BlueMotion trafił 1,6-litrowy turbodiesel o mocy 105 koni. System common rail wtryskuje olej napędowy bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 1600 barów. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm motor osiąga przy 2000 obr./min.
W pokonaniu bariery czterech litrów ropy na "setkę" i uzyskaniu średniej emisji dwutlenku węgla 99 g/km Golfowi pomaga nie tylko oszczędne serce. Wersja BlueMotion otrzymała system start-stop, wyłączający silnik auta na postoju i układ odzyskiwania energii przy hamowaniu. Z zewnątrz model różni się od swoich braci osłoną chłodnicy, inaczej stylizowanymi zderzakami i progami, 15-calowymi alufelgami z oponami o zmniejszonym oporze toczenia i tylnym spojlerem. W kabinie pojawił się komputer pokładowy podpowiadający optymalny bieg i układ wspomagający kierowcę przy ruszaniu pod górę.
Golf BlueMotion przyspiesza do "setki" w 11,3 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 190 km/h.
Marcin Sobolewski