Pierwsze rendery Chryslera 300C nowej generacji pojawiły się w sieci kilka miesięcy temu. Wyglądało na to, że stylistyka modelu i koncepcja napędu nie ulegną zmianie w stosunku do obecnej generacji. A co z marką Dodge ? Ze zdjęcia wynika, że nowy Charger pozostanie masywnie zbudowany, a wyglądem zbliży się do prototypu zaprezentowanego... 10 lat temu. To dość niezwykłe, że - nie licząc odwołań do klasyki (New Beetle, Mini) - styliści sięgają tak daleko w przeszłość w poszukiwaniu "designu jutra".
Nadal nie wiemy nic na temat wyglądu i szczegółów technicznych topowej Alfy Romeo 169 (więcej na ten temat znajdziesz tutaj ), która ma być oparta o tę samą płytę podłogową, co nowe 300C i Charger. Może się okazać, że Alfa zrezygnuje ze struktury nadwozia zaprojektowanej przez Amerykanów i wykorzysta jedynie ich platformę.
Pozostałe plany Chryslera zakładają wprowadzenie na rynek amerykański kilku nowych modeli, w tym trzech wykorzystujących platformy i podzespoły Fiata . W 2012 roku pojawi się kompaktowy sedan, a rok później następca Avengera (klasa średnia) i bliżej nieokreślony "small car". Czy będzie to amerykańska odmiana Fiata 500 ? Już wiemy, że tak.
Od 2011 roku samochody Chrysler i Dodge będą sprzedawane w Europie pod markami Fiat i Lancia . Jedyną marką koncernu Chryslera sprzedawaną na Starym Kontynencie pozostanie Jeep . Tak więc Grand Voyager stanie się Lancią Phedrą (nazwa może się zmienić), 300C będzie sprzedawany jako następca Lancii Thesis . Niezbyt popularny Fiata Cromę zastąpi następna generacja Avengera. Do najbardziej kontrowersyjnych decyzji należy zastąpienie Fiata Ulysse krytykowanym za wszystko Dodgem Journey oraz kompaktowego crossovera Fiata Sedici średniej wielkości terenówką - następca Dodge'a Nitro.
Marcin Lewandowski
Scirocco GT - 210-konna wersja już w przyszłym roku - ZOBACZ TUTAJ